Harning

Undervisningsministeriet overflødigt om femten år

Posted by harning på oktober 22, 2008

Undervisningsinisteriet retter nu også sin kampagne om at undervisning ikke er vigtig til de små børn i børnehaveklassen. For at citere mig selv:

Hvordan i alverden kan nogen tro at budskabet:

Undervisning er vigtigt for dig Lille Ole

harmonerer med handlingen

Du skal ikke modtage undervisning Lille Ole.

Hvorfor et ministerium på denne måde skulle ønske at gøre sig selv overflødigt kan umiddelbart undre – ligesom det kan undre, at vi som befolkning ikke protesterer over at vores regering på denne måde underminerer vores mulighed for at tjene penge på den eneste råvare vi har – mennesker og deres viden…

Skyldes det hele, som en meget nær ven til mig spekulerede i fornyligt, Holberg og Erasmus Montanus?

©Harning

Lidt om hvad andre mener
Logik og viden har selvfølgelig aldrig været DF s stærke side

4 kommentarer to “Undervisningsministeriet overflødigt om femten år”

  1. Flemming said

    Problemet er nok ikke Lille Ole, men lille Hasan. Der er tale om et nødskrig fra skolerne. Børn kommer i skole med den ene lærdom at dem de skal omgås er vantro, og dermed ikke så gode som de selv.
    Når det siden går op for barnet at det forholder sig lige omvendt begynder problemerne.
    Det skal jo da gerne munde ud i, at de der kan også får chancen.

  2. harning said

    Hej Flemming og velkommen til.😀

    Jeg ved ikke om det er fordi du ikke har læst mit indlæg eller om det er fordi du er havnet på den forkerte blog – men jeg forstår simpelthen ikke hvad din kommentar har med mit indlæg at gøre. (medmindre du er medlem af DF og gerne vil eksemplificere min note/min link)

    Derfor vil jeg foreslå dig, at enten læse det igen – eller alternativt se om ikke denne blog egentlig var den du gerne ville skrive en kommentar til.

  3. Flemming said

    Altså, hvis jeg er medlem af DF har min kommentar sin berettigelse?
    Nej jeg er ikke medlem af DF, eller noget andet parti.
    Dette ville dog blot være at indrømme, at min mening ikke var min, men kom fra en parti-leder. Min mening falder ikke ind i noget bestemt parti, og intet parti kommer sovende til min stemme.

  4. harning said

    Jeg ved ikke rigtigt hvor kommunikationen fejler her Flemming.
    Men da du i første kommentar valgte ikke at relatere til mit indlæg – men blot at fremføre en personlig trosholdning som var irrelevant i sammenhængen – foreslog jeg at du fx opsøgte en anden blog, hvor den slags meningstilkendegivelser er mere end velkomne.
    Nu vender du så tilbage (stadig uden at have taget stilling til indlæggets indhold), med endnu en kommentar som jeg ikke helt forstår, men som jeg alligevel vil prøve at gøre mit bedste for at besvare..

    Indlægget omhandler viden og logik – og den mangel på samme som kommer til udtryk i undervisningsministeriets seneste tiltag.
    Til indlægget hører også en note/et link der henviser til DFs udtalelser i sagen. Udtalelser der ligesom ministeriets mangler både logik og interesse for viden. Et tilhørsforhold mellem dig og DF ville dermed være én (af mange) mulig forklaring på din første kommentar.

Skriv et svar

 
