Harning

Det her VIL jeg nå at se og høre til Malmøfestivalen

Posted by harning på august 18, 2008

Mandag 17. 45.: “Storebror ser dig”: Diskussion om FRA-lovgivning * .

Tirsdag 19. 00. “Dropkick Murphys” : streetpunk goes irsk folkemusik (alt inkl. mandoliner og sækkepiber).

Tirsdag 22.00. ” Pharoahe Monch” : avanceret rap m flerstavelsesrim (jamen hvad er sjovere for en ordsnedker?)

Onsdag 18.00. “Under byen” ( Af Rolling Stone journalisten David Fricke benævnt som verdenens bedste band)

Onsdag 21.00 “Rap-Battle”

Torsdag 19.00 “Flogging Molly” : (traditionel keltisk m. punkguitar ).

Torsdag 20.00 ” Malmö Comedy jam”

Torsdag 20.30 ” Mittermier” (sammen med mellemste søn der ligesom mor er vild med den slags, og mon ikke ældste sønnen også vil med.😀 ).

Fredag har vi endnu ikke helt lagt os fast på – men mon ikke vi ihvertfald får set fyrværkeriet.

Og selvfølgelig vil jeg se en hel del til bluesteltets inderside.😀

Og måske lidt andet småt og godt. Og så skal jeg dæleme have prøvet en Afghansk gryderet nogle afrikandske grillspyd og naturligvis have genfundet barndommens glæder ved røget rensdyr. 😀

Og så…

Og så….

Og så……

* Dvs det lovforslag som indebærer at de svenske myndigheder skal kunne overvåge ikke bare almindelige svenskers mail m.v men også danskernes!)

10 kommentarer to “Det her VIL jeg nå at se og høre til Malmøfestivalen”

  1. jensdrejer said

    Du er edderbankeme alsidig: streetpunk, irsk folkemusik, rap og Mittermier, som viste sig at være dødsmetal, da jeg trykkede på linket.

    Det er saftsuseme godt at vi ikke skal ud og høre musik sammen! Jeg må indrømme, at du åbenbart er en hel del mere alsidig – og sandsynligvis også åbensindet – en jeg er.😆

  2. harning said

    Jeg kan faktisk lide næsten al slags musik (næsten..), og selvfølgelig noget mere end andet og alt til sin tid. Hører fx stort set kun Kim Larsen i bilen, Cohen til rødvin og fools garden til alt😀
    Og rap kunne jeg ikke fordrage indtil det gik op for mig, at jeg bare skulle lade være med at betragte det som musik – men snarere historier, gode ordsnedkerier tilsat lidt baggrundsstøj. Og så kan det være helt vildt godt.😀

    Og du er sikkert lige så alsidig og åbensindig som jeg – du har bare ikke opdaget det endnu.😀

  3. jensdrejer said

    Hov, der tager du altså fejl. Jeg synes at jeg bliver mere og mere intolerant. Jeg bliver simpelthen rædselsfuld at være sammen med når jeg bliver 80.😆

    Med hensyn til musik, så ville jeg sikkert kunne lide meget af det nye, moderne musik. Jeg kender det bare ikke. En gang i mellem hører jeg et eller andet i tv og tænker wow, det ville jeg da gerne høre igen. Men så glemmer jeg det jo igen.

    Du har virkelig et meget, meget sjovt forhold til musik.😆 Jeg kender helt sikkert INGEN der er så alsidig som dig.

  4. harning said

    Den stigende intolerance troede jeg også jeg havde (ikke så meget omkring musik, men mennesker), indtil jeg fik teenagere i huset og indså at den eneste forskel på min intolerance nu og da jeg var yngre – er hvem og hvad den er rettet til/mod og min egen bevidsthed om den.

    Og alsidigheden med musikken – det forstår jeg altså ikke, du synes er så sjældent. Det tror jeg altså ikke at det er…
    Hm… Må jeg vist lige undersøge nærmere.😀
    (Hvis jeg også erklærer mig vild med Gospel og spelmansflöjt – er jeg så helt rundforvirret i mit musikhoved? Eller er jeg stadig bare nærmest imponerende alsidig?)

  5. harning said

    og lidt WHAM…

  6. harning said

    Og Cornelis Vreeswijk og Black sabbath og Afzelius og Edith Piaf og
    Elvis for ikke at tale om Zarah Leander, Metallica (som jeg dog har forbud for at høre på motorvejen – ungerne påstår at jeg så kører for stærkt..)og naturligtvis Lapplisa.…Og country…
    Og…

  7. jensdrejer said

    Jeg var lige ved at blive helt mundlam, men så så jeg heldigvis at der stod Elvis. Puha, det var en lettelse, for så forstod jeg endelig at det bare var en joke. Haha.

    Nej, helt ærligt. Er der noget musik som du IKKE kan lide?

    Og forøvrigt ang. Metallica på motorvejen. Jeg synes jeg kan huske et indlæg om at få bil, og der skrev du, at du følte dig lidt utryg ved at køre i bil, men det prøvede du at overvinde. Ok, det er vist lykkes nu. Haha.😆

  8. harning said

    Øh.. Jamen der er skam meget musik jeg overhoved ikke kan fordrage. Det kan bare ikke gøres op i genrer, men snarere enkelte sange (faktisk mange sange, rigtig mange..) Men som sagt, genre ubestemt…

    Ang. bilen – så er jeg stadig utryg – men det betyder ikke, at jeg ikke kan lide fart.😀
    Hvilket bestemt ikke gør mig mere tryg…..

  9. jensdrejer said

    harning, du er altså lidt skør. Jeg er dog en lille smule beroliget over at du ikke havde “at køre bil” med på listen over ting som du sagtens kan gøre mens du læser.😆

  10. harning said

    hehe, nej det kan jeg ikke

    endnu…

Skriv et svar

 
