Harning

Ha en mening, Be a Man!

Posted by harning på marts 13, 2008

Er de danske mænd blevet forvandlede til tavse lallende jasigende tøffelhelte? Skal vi nu til at se hvordan den ene efter den anden (ligesom i vores naboland) begynder at pappablogga om deres små rollingers overgylpede stofbleer – mens mor går på job og passer karrieren, og vi alle hæver vores arme i fælles jubel? Er det den nye danske mandlige identitet?

Eller er det som Jens og Susan er inde på i kommentarerne i indlægget her under, at mænd bliver slagtede og anklagede for kønsdiskriminering – hvis de vover at lufte en tanke, en værdi som ikke følger den slagne femipopulistiske rute..

Ha en mening, Be a Man!

17 kommentarer to “Ha en mening, Be a Man!”

  1. beologen said

    Jeg mener!

  2. harning said

    som du dog kan sige det Beo.😀

  3. Jeg kommer til at tænke på Streets Of Baltimore, som jeg har på en CD med The Little Willies.

    Well a man feels proud to give his woman
    What she’s longing for

    Et spørgsmål er om han kan finde ud af hvad det er.
    Et spørgsmål er om hun kan finde ud af hvad det er.
    😉

  4. Kirsten Nørgaard said

    jeg mener noget her:
    https://harning.wordpress.com/2008/03/09/r%c3%b8dstr%c3%b8mperne-kr%c3%a6nker-til-stadighed-kvindekonventionen/#comment-754

  5. harning said

    😀 Tosommerfugle

  6. vi må ingenting og tør intet sige🙂

  7. harning said

    En såkaldt barberbladsskarp kommentar Brian?😀

  8. JFA said

    Harning,

    Det er godt at se, du er vågnet op til dåd.

  9. harning said

    Hej JFA
    Det er nu ikke første gang som jeg tager problemstillingen op (eller ihvertfald den mandlige/kvindelige del) – og hvis jeg ikke erindrer helt forkert, så har du også tidligere kommenteret et indlæg (statsreguleret kønsdiskriminering).

    Men, når det er sagt så må jeg jo undres over mændenes tilbageholdende og korte kommenterer i diskussionen. For at generalisere lidt, så er det jo sådan at mænd typisk taler mere i offentlige sammenhænge og kvinder i private – så hvorfor er I så stille her?

  10. JFA said

    Harning,

    For mit eget vedkommende er det et spørgsmål om prioritering. Jeg har desværre ikke så meget fritid for tiden. Jeg har før brugt en del tid på emnet på min blog.

    Derudover er det jo også et emne, de fleste bare ville ønske ville forsvinde. Det er trættende at skulle være i diskussion med dem der burde være allierede.

    Det interessante er jo at mænd og kvinder i civlsamfundet er naturligt allierede, mens de i et overmåde statsreguleret omfordeler samfund bliver fjender.

  11. harning said

    Vist kan det være trættende at fortsætte diskussionen – til den anden side bliver den jo ikke mindre nødvendig, og hvis vi altid tier stille for at lade dem der råber højest bestemme, ja så mener jeg at vi gør os selv og samfundet en bjørnetjeneste.

    At være allierede i et fællesskab baseret på respekt for hinandens værdier burde ikke være umuligt. Men måske er det bare den sidste lille rest af ungpigenaivitet som pipper i mig……

  12. digtafon said

    Jeg har altid ment, at det var lidt overdrevet med al den køns-snak. Vi er alle sammen mennesker, forskellige på godt og ondt, OG mænd og kvinder skal ikke være lige, MEN vi skal behandles lige godt og have lige løn. Når det er sagt, er der intet værre end skumfidus-mænd uden nosser (pardon my French) eller kvinder med kæmpeklokker altså i overført betydning (igen pardon). Mænd der skifter bleer er alletiders, men nok ikke på en blog (fnis), ligesom jeg nok også ville kede mig over en kvindeblog med ble-indhold alene (fnis igen).

  13. Jeg tror at oplevelser af feminister der med ubøjelige holdninger afviser argumentation har fået ganske mange mænd til at se diskussion som tidsspilde, og endda som en måde at få sit ry stemplet med mandschauvinist = paria. Altså kan det ikke betale sig at lufte sin holdning i kvinders nærvær.

  14. harning said

    Du har sikkert ret tosommerfugle.
    Men hvor er det trist.
    Og hvor ville jeg dog gerne høre alles stemmer – også og vel især dem der ellers ikke synes at det kan “betale sig at lufte sin holdning i kvinders nærvær”. – Meget muligt, at også jeg ville være uenig med dem – men vel egentlig mindst lige så muligt at vi ville kunne finde en fælles forståelse.
    Og tænk, tænk om det stille flertal af mænd og kvinder faktiskt er enige – men at ingen nogensinde vil få det at vide pga det højereråbende mindretal som alle bukker nakken for?

  15. perolofdk said

    ….va’ hulen? Har jeg ingen meninger…alt for mange og tit alt for lange….siger nogen….men måske ikke liiige om det med mænd og kvinder, tja måske. Det værste jeg ved det er “Vi mænd..” – jeg ved sådan nogenlunde hvad JEG mener,men sådan mænd i almindelighed …findes de overhovedet. Det med at skifte bleerne startede der for 40 år siden,hvor det måske ikke var så almindeligt, på den anden side, jeg kan ikke huske at jeg følte mig anderledes eller særlig blød, og så var det endda i Randers, men der fandtes adskillige som var mærkeligere end mig. Og jeg har vist ikke skrevet om bleer meget længe. Men engang i 1969, som strejfede det🙂. Så hvis jeg nu gør det her så kort, så er det måske fordi det ikke liige er mit spor…i dag…men hvem ved en anden dag.

  16. harning said

    Jamen du er altså også rent biologisk heldigere end mig, for du kan tillade dig at sige du er træt af “vi mænd”. 😀
    Når jeg forsøger at gøre det samme, bare med “vi kvinder” som i indlægget herunder – så risikerer jeg jo at blive brændt på bål for kætteri…
    Lucky You.😀

  17. […] op på de eksisterende paragraffer – det har jeg så gjort. Grundlovsparagraffer med rettelser. I Harnings blog lod jeg falde en bemærkning om, at jeg da vist engang havde skrevet noget om mænd og at skifte […]

Skriv et svar

 
