Harning

Kommentarpolitik

Posted by harning på marts 3, 2008

Jeg kunne have forsvoret, nogensinde, at skulle blive en af dem der belærer andre om hvordan de opretholder almindelig pli i kommentarfunktionen, at jeg nogensinde skulle censurere kommentarer.

Men, som vante læsere nu vil kunne se – er der dukket en lille boks op i venstre side, indeholdendes denne blogs kommentarpolitik.

Boksen er naturligvis ikke rettet mod alle jer fornuftige mennesker derude, og jeg er oprigtig ked af det såfremt den vækker anstød. Men desværre har den vist sig at være en nødvendighed. – Så bær venligst over med den i fortrøstning om at den ikke er rettet til Jer.😀

2 kommentarer to “Kommentarpolitik”

  1. Therese said

    Hej Harning.

    Hvad har fået dig til at skifte mening? Jeg er meget interesseret i at høre nærmere, fordi jeg selv er både for og imod kommentarpolitik (alt efter tidspunkt på dagen :-)) og du fik mig jo i sin tid overbevist om at være imod.

    Hvis du ikke synes informationen er relevant på denne blog, kan vi godt tage den over i vores oprindelige diskussion ovre på min blog.

    Jeg er meget nysgerrig.

    /Therese.

  2. harning said

    Hej Therese!
    Som sagt, man har en mening – til man får en ny.😀
    Og mon ikke diskussionen er lige relevant her – som hos dig (og mange tak for at du spørger for øvrigt(copy paster lige)).

    Men, som svar på dit spørgsmål..
    I bund og grund har jeg egentlig ikke skiftet mening – har måske snarere været nødt til at erkende, at der findes enkelte mennesker som ikke helt har forståelse for hverken almindelig høflighed – eller mere overordnet jura.

    Sagen er den, at jeg på denne min egen blog jo nogen gange skriver
    indlæg/klummer/historier som er baserede på virkelige hændelser og personer.
    Disse vælger jeg så af hensyn til de mennesker som de berører, at anonymisere. (ofte er det jo også en forudsætning for at jeg har fået adgang til de sager, jeg har)

    Og så er det, problemet opstår – nogen genkender sagen eller personerne og sender en kommentar i stil med….
    – jamen hende “Mette i kæret” hun er da også for åndsvag, for jeg ved bedre, nu skal du bare høre…og her er for øvrigt hendes cprnummer, adresse og arbejdspladsoplysninger….
    OSV i den dur.

    Det kan jeg selvfølgelig ikke viderebringe! Selvfølgelig siger jeg, fordi det er hvad jeg troede det var indtil nu – en selvfølge.
    men det er det åbenbart ikke, og derfor har jeg simpelthen set mig nødsaget til at påpege hvorledes moderatorfunktionen(kommentarpolitiken) er på denne blog.

    men oprigtig ked af det – det er jeg!

    For egentlig ville jeg jo gerne have debatten
    og alles synspunkter,
    men ikke når kommentatorerne ikke er istand til/formår at holde sig på et overordnet eller ihvertfald mindre personligt plan.

Skriv et svar

 
