Harning

Kvalitet eller kvantitet

Posted by harning på februar 18, 2008

Svaret må vel næsten til enhver tid være kvalitet, hvilket for mig der sidder og pusler med en bog indebærer, at jeg ikke vil kunne overholde min egen udfordring om 100sider.

Hundrede sider er egentlig nær ved minimumsstandard for en bog, men visse bøger fylder bare ikke så meget – ikke hvis formålet med dem skal opretholdes – og sådan ser det ud for mig.

Efter gennemskrivning og redigering mangler jeg stadig et par kapitler, men vil ikke nå op på de hundrede sider, medmindre jeg begynder at fylde ud med mere eller mindre ligegyldigt stof, hvorved hele pointen med bogen forsvinder – for ideen var jo netop at skrive en lettilgængelig fag/debatbog om anbringelser.

…………..

………………………………….

Men måske alligevel med lovappendix……………….

Hm, tæller det mon………………………………

6 kommentarer to “Kvalitet eller kvantitet”

  1. jensdrejer said

    Kvalitet! Vender mig hurtigt og lader blikket stryge(kærligt😉 ) over bogreolerne. Jeg har en del smalle bøger og mange af dem er blandt mine yndlingsbøger. For eksempel “Skriveren Bartleby” af Herman Melville. Den fylder 64 sider i noget der ligner pixi-bogs-format.

  2. harning said

    Tak Jens.😀
    Lige hvad jeg trængte til at høre. Normalt, og hvis det drejede sig om hvem som helst anden end mig selv – i netop denne situation, ville jeg nemlig være enig.
    Men nu blev det lidt dobbelt for mig, i og med at jeg selv skrev i henhold til nogle bestemte kriterier – som jeg så ikke kan efterleve.
    Apropos dit billede af bogreolerne. mener at erindre et billede (fra din hjemmeside vistnok) af dig og reolerne – kan det passe?

  3. jensdrejer said

    Jep, der ligger et enkelt billede på min hjemmeside og der har også været et billede på bloggen.

  4. harning said

    Godt så.😀, for det var det billede der dukkede op, da du lod dit blik vandre.
    Lidt sjovt, for årsagen til at jeg så tydeligt kan huske billedet er, at det lige så godt kunne have være taget hjemme hos mig, med den eneste forskel at min tilsvarende stol har meder og derfor kan gynge.😀

  5. jensdrejer said

    Sjovt. Men jeg er nu ganske sikker på, at du har mange flere bøger end mig.😀

  6. harning said

    Tror du? Er ikke så sikker, kan jo desværre ikke købe alle dem jeg gerne ville eje.😀
    Men jo, jeg synes nemlig det var en smule morsomt!

Skriv et svar

 
