Harning

Forberedelse til en bog på 45dage

Posted by harning på januar 10, 2008

Har købt printerpapir og tjekket farvepatroner – intet er så irriterende som at ikke kunne skrive ud og gennemlæse, måske flytte lidt rundt, slette.

Har stadig ikke besluttet, hvilken bog. For bare nogle timer siden – havde jeg faktiskt bestemt at det skulle være den om anbringelse af børn og unge.

Men så hørte jeg fra “Andreas” – der skrev dette fantastiske gæsteindlæg, som nu pga. den fine opmuntring fra kommentatorerne her på bloggen, er blevet overbevist om at han vist kan noget, og vil gerne skrive en ungdomsroman sammen med mig.😀 .😀

Så nu ved jeg alligevel ikke..

Vil prøve på at ikke tænke mere over det før i morgen tidlig, og indtil da har jeg givet mig selv lov til at læse en af mine absolutte favoritbøger gennem tiderne (med undskyldningen, at jeg jo nu ikke kommer til at læse noget i laaang tid) Hannah Green`s bog ” I Never Promised you a Rose Garden”.

5 kommentarer to “Forberedelse til en bog på 45dage”

  1. perolofdk said

    Hej Boel – selvom projektet lød interessant, gik jeg ikke på den – altfor meget ligger og venter – men jeg tog udfordringen op med Hannah Greens bog – umulig at finde antikvarisk på dansk – mange på svensk – så en sån fick duga – en fantastisk bog, som jeg kan mærke, jeg har kendt eksistensen af men aldrig fået læst – puha stærke sager, oplysende, uhyggelige perspektiver – at det lykkedes at slippe “ud” for Deborah, fortæller det er muligt – men siger ikke, for hvor mange den blindgyde varer livet ud. Hele medicinsiden har ændret sig drastisk siden bogen blev skrevet – tænker på, om det i hendes tilfælde ville have været til hjælp – eller til afledning, så den indsats som hjalp hende, aldrig var blevet givet?

  2. harning said

    Glæder mig, at du også fik fornøjelse af “Ingen dans på rosor” Og vist har medicinsiden ændret sig siden – men alligevel findes de behandlinger hun beskriver jo fortsat indenfor psykiatrien…
    Og følelsen hun formidler, synes jeg er ganske enestående, samtidig med at hun formår at beskrive familien…

    Som tidligere sagt, jeg er ikke den rette til at anmelde bogen, men finder nye perspektiver i den hver gang jeg læser den. Og det er sjældent, at en bog kan gøre det for mig.😀

  3. perolofdk said

    “men alligevel findes de behandlinger hun beskriver jo fortsat indenfor psykiatrien…” – jo men – f.eks. den indpakningsbehandling er vel i høj grad erstattet af beroligende midler?
    Med den sans hun har for detaljens betydning for helheden, er jeg med på, at bogen kan give mere fra sig ved genlæsning….

    Mon hele fantasisiden i dag for nogle tager farve af Potteruniverset eller for den sags skyld Ringenes Herre? Alene navne i Yr tyder på tidligt udviklet højt intellektuelt niveau – eller hur?
    Findes der en lignende beretning fra “nutiden”? ja jeg følte mig ved læsningen i høj grad i nutiden, så levende den er fortalt.

  4. harning said

    Rigtig at de i høj grad er erstattet af beroligende midler, ligesom elektrochok behandling kun bruges i svære tilfælde idag. Men vist er hendes beskrivelse af indpakningerne og dets effekter interessant, og man kunne jo spørge sig selv om hvorvidt det egentlig ikke er bedre med et par timers rolig indpakning – fremfor dages døsig medicinering.
    Påminder mig forøvrigt om (ih nu har jeg glemt hvad hun hedder…) Men hende der har skrevet “Jeg en autist” – der “opfandt” en klemme/kramme/holde/presse maskine – for at få dækket sit taktile behov og fandt dette særlig behageligt og beroligende. (- ligesom mange andre mennesker med autisme der ligeledes foretrækker den type af taktilstimulering sikkert ville sætte pris på).
    Og fantasiverdenen. Elsker simpelthen Yr og alle dens navne.(socialrealistisk fantasty – en helt ny genre.😀 – eller i dette tilfælde, vel egentlig gammel…) hvad Potteruniverset angår er det en helt anden historie for mig – der nok ville kræve et eget indlæg.

  5. harning said

    fantasy!

Skriv et svar

 
