Harning

Hvilken bog?

Posted by harning på januar 9, 2008

At skrive en bog på 45 dage er en ting, hvis man altså på forhånd ved hvilken bog man vil skrive. Det gør jeg bare ikke. Ikke fordi jeg ikke har ideer, men fordi jeg er nødt til at vælge.

Jeg kunne fx skrive den socialrealistiske roman – som lige nu befinder sig i flere allerede færdigskrevne men ustrukturerede kapitler i mit hoved. – Men… havde egentlig en lidt anden plan for den, og så er 45 dage bare ikke nok.

Så er der et par hjertebørn… Dels er der den om anbringelse af børn og unge, som jeg egentlig burde have skrevet for længst, og så er der den om unge forældre – men den indebærer to problemer: a, jeg har allerede skrevet en del og så er det jo lidt snyd og b, hvad værre er så mangler jeg stadig et par interviewpersoner – for ikke at tale om den forberedelse og efterbearbejdning som selve interviewsene indebærer – hvilket virker som helt umuligt indenfor tidsrammen.

Endelig er der ungdomsromanen, som jeg så gerne ville skrive og hvor jeg har det overordnede plot i hovedet men synes jeg mangler evnen til et fornuftigt sprogbrug for målgruppen (15-18), så forudsætningen ville være at jeg fandt en ung samarbejdspartner, med tid, lyst og evner – og de vokser ikke ligefrem på træerne………

Eller måske skulle jeg skrive en helt femte, en jeg bare ikke har tænkt på endnu………

Jeg ved det simpelthen ikke.

Men har da heldigvis et døgns tid til at finde ud af det.😀

Harning

2 kommentarer to “Hvilken bog?”

  1. jensdrejer said

    Du har slet ikke fortalt hvornår du begynder?

    Held og lykke. Jeg håber at resultatet bliver rigtig godt. Jeg håber også at du bliver ved med at blogge mens du skriver. Det bliver spændende at følge med i forløbet. Jeg tror at jeg ville blive så stresset, at jeg slet ikke kunne skrive noget som helst.

  2. harning said

    Den 10 – altså imorgen.
    Nej idag. Hjælp!!
    Har ikke truffet nogen beslutning endnu.
    Damn…
    Og ja jeg skal nok blogge om det.😀
    Hvis jeg får tid…
    Men mon ikke.😀

Skriv et svar

 
