Harning

Skabelsesberetningen

Posted by harning på januar 2, 2008

“Jeg blev lavet i en skrigende grøn chintzstol mens bomberne sprang i gaderne, en af dem lige udenfor vinduet i den lille lejlighed hvor mine forældre var ved at kopulere. Resultatet af den ekstra forskrækkelse var, at min far stødte et par gange for kraftigt og derved forårsagede mine særdeles ukvindelige,str. 39 i sko. Efter en forøvrigt stille graviditet, blev jeg født- på tværs. Fødderne først og med det ene ben bøjet ved knæet.

Far plejede altid at sige, at denne min skabelsesberetning var et omen for hvordan jeg ville komme til at leve mit liv, på tværs men med fødderne solidt plantet i jorden.”

© Harning

24 kommentarer to “Skabelsesberetningen”

  1. perolofdk said

    Den historie gav mig noget at tænke på. På noget som sket for snart fyrre år siden. Arrh – det kan altså ikke være årsagen..
    Hvor er vi forresten henne i verden? I verden eller i en bog?

  2. harning said

    Hm.. Vi er i verden..eller i en bog..😀

    Nysgerrig – hvad mon din første kommentar betyder?

  3. harning said

    eller måske begge dele….

    red.: eller måske verden i en bog.. bogen i verdenen… Se filosofien vil ingen ende tage idag.😀

  4. I vores hoveder bliver historier til virkelige hændelser, og hændelser til historier, og historier eller hændelser, som andre har fortalt os (om), bliver til vores egne erindringer, scener, vi engang har oplevet.
    Det er bare et spørgsmål om tid.

    Hvordan jeg mon fik mine fødder?

  5. perolofdk said

    …ååh betyder hm…säg dä, sa Topsy…som pappa altid sagde…hvem så nu Topsy var…en fodboldspiller?…men måske kender jeg et par store fødder…go’nat🙂

  6. harning said

    Reinhard
    ovenstående taget i betragtning, mon så du virkelig vil vide hvordan dine egne fødder kom til?

  7. harning said

    Per-olof
    Nåh..sådan..tror ikke du har grund til bekymring, og godtnatnytår til dig osse.😀

  8. Lonni said

    MERE!🙂

    Kh
    Lonni

  9. harning said

    Jamen, den kommentar er jo bare næsten ikke til at modstå Lonni.😀

  10. harning said

    Ps. Lonni – har overvejet det (altså mere) men kan ikke helt bestemme mig til hvordan…

  11. koRpulere

  12. eller… nu kommer jeg i tvivl.. typisk

    det lyder ellers barskt det der..

    godt nytår

  13. harning said

    Hej Henriette og velkommen til.😀

    Altid glad for korrektion, selv os perfekte laver jo fejl.😀 Især slåfejl..uha..
    Men ikke denne gang. Det hedder Kopula fra det latinske copula – copulatio-copulare
    Altså kopulere. – Da der er tale om en forbindelse, befrugtning…

    Korpus (altså med et R, er jo noget helt andet – ligesom det at være koRpulent – altså med andre ord = fed)

    Og rigtig godt nyt år til dig.

  14. jeg tog fejl og følgeligen heraf har jeg stavet forkert siden 2 klasse, garanteret, så hvad kan man lære af det? Det er rigtigt, det er fordi jeg tænker på korpulence, korpus og korsangere
    🙂

    Jeg læser tit din blog mn eg kommenterer ikke så meget..

    Hilsen Henriette

  15. harning said

    Henriette!
    Du er så velkommen, hvad enten du kommenterer eller ej – men vist synes jeg det er rart med en kommentar, særlig fordi jeg nogen gange undrer mig over hvem der læser med (kan jo se det er rimelig mange, men det ligesom også alt jeg ved).

  16. harning said

    og dialogen
    skulle der have stået!

  17. ja jeg kender godt usikkerheden… det er i orden🙂 har det på samme måde med for eksempel min Myspac-side..

    vi skrives ved

  18. Ser frem til MERE! Og jeg ved du ved hvordan😉
    Kh
    Lonni

  19. harning said

    Lonni – hvis jeg dog bare kunne finde ud af at lave en hoppende smiley.😀 – men det kan jeg ikke, så du må tænke dig til hvordan: jeg smiler, og hopper, og hiver mig selv i håret

    Og mange tak, men tænker fortsat.. Er ikke helt så simpelt endda, end ikke for mig.😀

  20. harning said

    for hvor meget vil man egentlig “forære” væk på en blog? Og i hvilken rækkefølge?

  21. Oplysningen om stolens beskaffenhed – skrigende grøn chintz – var det, der gjorde størst indtryk på mig. Men jeg er også (vistnok i lighed med Per-Olof) interesseret i at få klarhed over, hvilke bomber vi taler om, for derigennem at få fastslået tid og sted.
    Under krigen – hvilken krig? På Nørrebro? (Svedent grin!) En nytårsaften i storbyen?
    Utroligt så nysgerrig man kan blive…

    Glad for, at du er kommet på tværs her i blogosfæren, og at vore veje således har krydset hinanden. Hvad fødderne angår, så er det ikke størrelsen, men gørelsen, som det kommer an på:
    “Se, jeg kan gå på mine fødder. Jeg er fodgænger, så er man da noget!” som Peter A. G. synger.

  22. harning said

    Hej Tina, som jeg er glad for at du er kommet på tværs her med mangen en forstandig kommentar.
    Ja, det med stolen er vist ikke så ringe endda.😀

    Nysgerrighed er en god ting.😀
    men kan da godt lette på låget en smule………..
    Da det er min skabelsesberetning, ligger bomberne (som skam var ægte nok) og dermed også årstallet nogle og tredive år tilbage i tiden. Hjalp det?😀

  23. skabelsesberetning ER bare et godt ord og en god titel men den forpligter🙂

  24. harning said

    Ja den gør!
    Som om jeg ikke vidste det…. 😀

Skriv et svar

 
