Harning

Og så lidt mere om de unge forældre

Posted by harning på december 28, 2007

Bare fordi man bliver forælder i en ung alder, behøver verden og karrieren naturligvis ikke gå i stå. Det er fuldt muligt at realisere sine drømme hvad enten man som Mahatma Gandhi drømmer om en antivoldelig verden, eller som Astrid Lindren brænder for at skrive eller som Barbro Svensson (Lill-babs) drømmer om at synge. Lill-Babs blev født i den lille by Järvsö i det nordlige Sverige, og er i Danmark nok mest kendt for sit hit ”Klas-Göran”.

Første gang hun sang i radioen var hun bare femten år gammel, et år senere indspillede hun sin første plade ”Min mammas boogie” og så blev hun gravid.

Lill-Babs var heldigvis en gæv nordlænding, så en fødsel og et barn satte selvfølgelig ikke stop for hendes sangerdrømme- og hun vendte hurtigt tilbage til scenen. I løbet af årene har hun lavet et utal af hits, hun lavede såvel plader som TV-Shows og blev landskendt i Tyskland – hvor hun to år i træk kom på anden pladsen som den mest populære TV-artist.
Hun har i løbet af sin karriere indspillet hundredevis af plader, sunget MelodiGrand Prix og spillede hovedrollen i ”Annie Get Your Gun” da denne blev opsat i Scandinavium i Göteborg – en forestilling som solgte mere end hundredetusinde billeter.I hendes hjemland Sverige er hun desuden elsket af folket for sin åbenhed,medmenneskelighed og hjertevarme, og har været det i snart halvtreds år.

Alt i alt må siges at denne unge mor (senere mor til tre), på ingen måde har været nødt til at trække sig tilbage fra verden og leve et liv i skam og social misere på grund af en ”for tidlig” graviditet.

© Harning

(Da jeg stadig er ved at indsamle materiale om unge forældre, er du meget velkommen til at kontakte mig på min mail, såfremt du mener, du har noget positivt at bidrage med.)

4 kommentarer to “Og så lidt mere om de unge forældre”

  1. Haha! Åh, du er altså god, Harning! Fantastisk blogindslag om Lill-Babs! Og du kan tro, jeg kan huske hende!🙂 Også den der energi, som jeg – da jeg var yngre – ikke har oplevet hos nogle svenskere på daværende tidspunkt! (det er selvfølgelig noget andet i dag, hvor jeg kan nævne mange svenskere, der har givet mig smil om munden – fx sangeren Orup og forfatteren Bob Hansson.

    Men nu skal vi til det –

    Hav et rigtigt inspirerende og godt nytår Harning!

    Kh
    Lonni

  2. harning said

    uha ja, den der energi – hvor får folk den fra…Blir træt bare af at tænke på sådan nogle sprælske spirrevipper.😀

    Rigtig godt nyt år til dig og dine også.😀

  3. jensdrejer said

    Kære harning – tak for alle dine dejlige, morsomme, kloge og forstandige kommentarer. Det er altid en stor fornøjelse at høre fra dig. Jeg vil ønske dig godt nytår, samt alt det bedste i det kommende år.😀

  4. harning said

    Hej Jens.
    Klog og forstandig er måske ikke helt hvad jeg føler mig her dagen efter, hvor min hjerne fungerer noget langsommere end normalt.😀
    – men mange mange tak for de fine ord.
    Og et rigtig godt nytår til dig og dine også.😀

Skriv et svar

 
