Harning

Pedofilskräckens Mecca

Posted by harning på december 2, 2006

Som ensamstående mamma till tre pojkar och nyinflyttad är det lite smått med vardagliga identifikationsmodeller av det motsatta könet för mina pojkar. Stor var därför min glädje när jag fick brev från skolan att den mellersta sonen nu kunde få en mentor från högskolan.

Äntligen skulle han få en man som kunde spela boll, meka med teknik och snacka med honom om alla dom där sakerna jag som mamma bara inte klarar av- hur gärna jag än skulle vilja.

Vad jag inte hade insett var att vi nu bor pedofilskräckens Mecca.

Det är nämligen så att barn under tolv år inte kan få en manlig mentor, bara barn över tolv år kan få en man som mentor och då bara efter särskild ansökan!

Min son behöver inte ännu en tant i sitt liv. Han har redan en stark och dominant mamma och en fantastisk mormor och moster. Han behöver inte fler kärringar i sin vardag han behöver en karl som han kan identifiera sig med!

©Harning

Skriv et svar

 
