Harning

Det dummeste politiske træk i årtier

Posted by harning på februar 16, 2009

Som de fleste af jer ved, er det sjældent at jeg gider beskæftige mig med ekstremisterne og fanatikerne i dansk politik. Men.. det er selvfølgelig ikke ensbetydende med at jeg ikke har en mening. :-)
Og her til aften, hvor lederen af DNSB Jonni Hansen lige har holdt et omskrevet møde i Århus kan jeg bare ikke dy mig for at komme med en enkelt kommentar.
For om noget så bekræftede mødedeltagernes efterfølgende bemærkninger min teori om det dummeste politiske træk i årtier – Nemlig beslutningen om at lade Jonni Hansen være partiets ansigt  udadtil.  Havde DNSB haft det mindste reele ønske om at tiltrække stemmer og måske endda komme i folketinget – så ville de have kløst sig fast til den særdeles intelligente, til tider  charmerende og meget velartikulerede  Povl Riis Knudsen.

Men, det gjorde de ikke. Hvoraf jeg kun kan udlede, at enten så er de lige så ekstremt dumme som deres synspunkter eller også har de intet reelt ønske om at blive et større dansk parti.

©Harning

6 kommentarer to “Det dummeste politiske træk i årtier”

  1. Jo mere den mand bliver hørt, jo færre nazister :-)

    Alt for mange styrker DNSB ved at betragte dem som farlige, noget der skal gemmes væk. Godt initiativ af VU!

    Forresten staves hans fornavn Jonni, uden H. Jeg foretrækker at undgå at hans navn kommer til at ligne mit. Tænker dog på om forskellen er udtryk for hans forældres formuleringsevner, og er noget arveligt ;-)

  2. harning said

    Hermed redigeret – og burde nok have tænkt på det der med arvelighedsfaktoren da jeg skrev indlægget. ;-)

    Og selvfølgelig skal de par hundrede medlemmer og deres leder trækkes frem i lyset så alle ved selvsyn kan konstatere at der intet er at være bange for.
    Bange havde jeg derimod nok været, havde Povl Riis fortsat som leder idet han netop havde potentiale til at tiltrække en betydeligt større og mere varieret medlemsskare.

  3. beldenak said

    Jeg er helt enig i, at Jonni Hansen sikrer nazismens fortsatte perifære eksistens – uden at jeg af den grund kan se nogen pointe i at invitere ham til politisk diskussion. Men det er naturligvis helt op til VU selv.

    Mht. Povl Riis, så husker også jeg ham som en mere velformuleret type, men var der ikke noget med, at han fik en indvandrer som kæreste? Den slags går jo ikke i et parti, der ønsker et racerent Danmark.

  4. harning said

    Hej Beldenak og velkommen til. :-)

    Som Tosommerfugle er inde på, så kan det have sine klare fordele at invitere mennesker som Jonni Hansen til at komme ud i lyset.

    Ang. Povl Riis og hans arabiske kæreste så havde det netop været genialt at bruge det som ren propaganda for at få flere til at hoppe med på DNSB-vognen – omtrent som Pia K gjorde da hun droppede Fremskridtspartiet til fordel for Dansk Folkeparti med en mere stueren facade. For det er jo det Politik handler om – at få mange nok til at bakke sig op indtil man sidder på magten og kan gennemtrumfe de værdier man har.
    Og så kan jeg jo ikke lade være med at spørge om du ikke har set billeder af den
    store ariske rollemodel :-). – For kan man klare at komme til tops med en propaganda som klart beskriver den fineste race som høje,lyshårede og blåøjede selv om man er lille og fedladen – så kan jeg ikke se at en propaganda om at ens kæreste er hvid (kristen) araber ikke også skulle kunne fungere ganske glimrende. ;-)

  5. Gardiner said

    Mht. Povl Riis, så husker også jeg ham som en mere velformuleret type, men var der ikke noget med, at han fik en indvandrer som kæreste? Den slags går jo ikke i et parti, der ønsker et racerent Danmark.

  6. harning said

    Og igen Gardiner – mon ikke der gik noget galt med også denne kommentar?. :-)

    For det kan vel ikke være sådan at du håber på at kunne sælge noget ved bare at gentage andre menneskers kommentarer som en anden papegøje? :-)

Skriv et svar

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

