Harning

Thomas og Esmeralda på nye eventyr

Posted by harning på februari 10, 2009

Jeg er kommet til at love min søn at jeg vil skrive en ny Thomas & Esmeralda historie og selv om det var et løfte afgivet i et svagt øjeblik – så skal løfter til børn, som bekendt, jo holdes. Indtil videre ved jeg at historien skal indeholde:

et flyvende tæppe

et kassettebånd

en gammel bilradio

og muligvis også en sang

Men da historien ikke er nået længere end til en skitse inde i mit kønne  hoved, så har du nu mulighed for at påvirke dens forløb. Send en kommentar med dit stikord og hvem ved – måske er lige netop dit ord  dét ene ord der ender med at være hele eventyrets omdrejningspunkt.  :-)

©Harning

19 svar to “Thomas og Esmeralda på nye eventyr”

  1. silhuet said

    Det skal væe sangen ”Driving home for christmas” sunget af Chris Rea, o afspillert på bilradioen på vej i snestorm mod juleaftenaarangement hos familiefortidige spøgelser.

    Alt det man ser undervejs, når landet ligge øde, himlen er uigennemsigtigt af frost og verden lever sit heeeeelt eget liv.

  2. anonymos said

    De ska da ha noget slik de unger!
    Så jeg siger ”en slikkepind”. :D

  3. Der kommer naturligvis ”spøgelses”stemmer ud af bilradioen.
    Ja, det var min første tanke, før jeg nåede der til, hvor du åbner for læsernes forslag. Så et sådant er hermed givet. ;-)

    Og med din interesse i Palæstinakonflikten kunne der så være tale om stemmer fra nogle de børn, der lider (på begge sider) under den konflikt. Da bogens hovedpersoner hører dette, sætter de sig for at gøre en forskel, så med hjælp fra en kammerat, hvis onkel har en tæppeforretning (med et gammelt magisk tæppe i baglokalet) flyver de til Palæstina for at ændre verdens gang.

    Ville egentlig gerne selv skrive historien, men dels tror jeg ikke, at jeg har talent for at skrive for børn, dels har jeg alt for lidt indsigt i politik til at skrive om Israel-Palæstina.

  4. harning said

    Selv om du får det der snelandskab til at lyde meget lækkert Silhuet, så havde jeg nu ikke tænkt mig at skrive mere om sne – der er så rigeligt udenfor mit vindue og da jeg er løbet tør for kaffe ser det desuden ud til at jeg er nødt til at bevæge mig rundt i al den der kolde sne..uh.. :-(

  5. harning said

    En slikkepind – ja, hvorfor ikke.. Jeg ser straks sådan en kæmpe Polkagris foran mig. :-) Bortset fra at der ikke findes noget godt ord for polkagris på dansk…
    Nåh, men det må vel kunne løses. :-)

  6. harning said

    Nu synes jeg egentlig ikke at man skal blande specifik politik og børneeventyr sammen Tina – men må tilstå at det alligevel lyder meget fristende.. Så måske alligevel. :-)

    Og så kunne jeg da godt tænke mig at vide, om du og Silhuet er gået i hemmelig maskopi bag min ryg for at lave spøgelseslobbyarbejde??? :-) :-)

  7. Hahaha… ja, jeg studsede selv noget, da det først nu gik op for mig, at også Silhuet var inde på spøgelsestanken. Men så igen: Noget har igennem tiden tydet på, at Silhuet og jeg ofte ligger på samme frekvens. ;-)

  8. silhuet said

    Jeg kom til at nynne ”Driving home for christmas” på arbejde idag.

    En patient udtalte tørt:
    ”Du må sgu have langt hjem, hvis du allerede er undervejs nu”

    Hmmm…så kunne man liiiige tygge lidt på den… ;-)

  9. harning said

    Jaja, spil du bare uskyldig Tina – nu har jeg haft spøgelser på hjernen siden igår. :-)

  10. harning said

    Ups Silhuet. :-)

  11. Susan said

    Jeg synes det kunne være hyggeligt hvis den lille fyr vi havde på besøg på altanen for et par dage siden kom med i historien :-)
    http://susan.smartlog.dk/max-kom-paa-besoeg-post159308

  12. harning said

    Ej hvor er han sød. :-)
    Men så hører jeg jo også til en af dem der er helt vilde med egern – og nægter at købe tanken om at de er skadedyr.

    Som bibemærkning kan oplyses at jeg har hørt at de skulle smage dejligt….

  13. Susan said

    Skadedyr? Det er egern kun når de graver mine krydderurter op, spiser dem mens de er små spirer og når de spiser mine jordbær inden jeg når at smage bare et enkelt selv :-)

  14. Susan said

    I øvrigt er jeg sikker på at de smager ekstra godt når de har spist al min basilikum – de rørte ikke min oregano ;-)

  15. harning said

    :D

  16. silhuet said

    Tina Charlotte:

    Sisters in arms ;-)

    Og til dig Harning: Du har jo en stående – og ægte og avorligt ment – opfrodring om at besøge det århusianske. I samme øjemed kunne vi jo i fællesskab udfærdige drejeboge til et eventyr om Thomas og Esmeralda.

    (Og Tina Charlotte som plusdeltager ville så afgjort kunne gøre tablauet endnu mere hyggeligt!! Jeg optræder den 7.marts på ”Gyngen” med Jazzpoetisk lyriksession – var det ikke en oplagt lejlighed til at tromles sammen????? 8O)

  17. harning said

    Det lyder godt nok fristende med det der Århusianske. :-)
    Men tiden…
    Kan du stoppe den? Bare et par dage eller to?. :-)

  18. silhuet said

    ”Hvor der er vilje, er der vej”, sagde min far altid
    (Pisseirriterende og skyldbetyngende kommentar)

    Meeeen Harning….tid er ikke noget man får, det er noget man tager. Sig ;-)

    Knus

  19. harning said

    Rigtigt Silhuet – men at tage tid, betyder også at man tager tid fra noget og til noget andet – hvilket for mit vedkommende betyder at jeg tar tid fra mine børn for at bruge den på noget andet..
    Og hvem af dem skal jeg så lige vælge at stjæle tid fra? Har din far mon et klogt svar på det også?. ;-)

Kommentera

 
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

