Harning

Codeswitching *2*

Posted by harning på augusti 2, 2008

Ypperlig yperit

osynlig

i dalgångens violetta kväll

blander sig like pouring rain

med duggens fald og skaber facetterede olivettidråber

på kvinnans silkeslena

© Harning

14 svar to “Codeswitching *2*”

  1. jensdrejer said

    ….og nu er du begyndt at digte på svensk – du har vist været væk for længe. :lol:

  2. harning said

    Jo, måske…
    Men sådan er min tankeverden…
    Rodet.

  3. harning said

    Og Jens, hvordan kan det være at du ved at en del af digtet er på svensk? Troede slet ikke du læste digte? Ved nu ikke om jeg skal være imponeret over dig, føle mig beæret – eller bare undres dybt?

  4. jensdrejer said

    Jamen jeg har da ikke læst det – jeg så bare opsætningen…. ;)

  5. harning said

    aha.. se det forklarer jo sagen. :D

  6. perolofdk said

    - tak for spændende sprogrod, som også jeg bakser med! Det må være tilladt at bruge det – rod. Så kan vi overlade analyserne til nogle andre.

  7. harning said

    Selvfølgelig er det tilladt. :D
    Av oss ihvertfald. :D
    Og ja, gud fri os for at analysere – eller….synes nu det er sjovt når andre analyserer noget helt andet ud af hvad jeg har skrevet – end der står og end jeg oprindelig havde tænkt.

  8. silhuet said

    Det er SÅ potent og pikant. Såvel sprogligt som …. !
    Om det er dét, du har skrevet, der driver af lyst og glæde, eller om det er dét, jeg læser, er mig underordnet.
    Jeg får lyst. Til at leve og skrive og danse i mørke…

    Mums!! (hedder det også det på svensk?)

  9. silhuet said

    2. august????

    Dooohhhhh, jeg er da vist lidt langsom i optrækket

  10. harning said

    Potent, og hammer intelligent – jo det lyder som mig. :D
    Pikant,Mmm, det må jeg lige smage lidt på..

    Mumsfilibaba på svenska om det skall vara långt, fånigt och till barn…. (men den korte funker også fint. :D)

    Og jeg kan ikke forestille mig,at nogen ville mene,du er langsom i optrækket!(bare fordi jeg har opdaget sticky posts. :D )

  11. silhuet said

    Øøøøhhh… sticky posts???

    Nej det kan godt være du har ret. Jeg er sjældent særskilt langsom i optrækker. Jeg rider længe før eg har såvel hest som sadel, og sælger gerne skind fra bjørne, der end ikke er født endnu. Sådan ift min egen tilværelse.

    Måske kan man skrive en bjørn man kan sælge skindet fra? Eller vente p at andre skyder den bjørn man har skrevet, så man kan købe skindet? Eller noget.

    (dont worry: det er helt uskyldigt knald-i-låget-kombineret-med-træthed- og-tudladenhed)

    PS: Pikant er godt. Det er den der smag bagerst i munden, når man drikker supergod vin. Smagen af sol der ha brændt og ranker der er vokset og folk der har sået og høstet. En mærkelig blanding, men fyldig og smuk!

  12. harning said

    Pikant er hermed købt. :D

    (og ok for knald i låget. :D , men træthed-og-tudladenhed synes jeg lyder rigtig trist sådan en helt almindelig fredag eftermiddag..Drik en flaske vin, tud ud og tud af, knald brikker, syng Marken er mejet, og få mere knald i låget.. – er vist det bedste jeg kan komme op med her i husets ulvetime…)

  13. silhuet said

    Skøøøøn ide. Er hermed taget i bytte for pikanteriet :D

  14. harning said

    I bytte!
    Men jeg vil både blæse og have mel i munden, äta kakan och ha den kvar…

    Vil også drikke vin og synge marken er mejet og være knald i låget og tudladen og træt og mangle ord og finde substans og
    og
    og
    og
    Vil ikke vælge, nej jeg vil ej. :D

    (mon det her er forklaringen på kategorien tantejantefjante….)

Kommentera

 
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

